Mitä FINNERO BETULA koivusalva on - ja kuinka sitä käytetään?

Koivusalva valmistetaan koivun kuoresta saatavasta tervasta ja muista luonnonmukaisista aineksista. Se on tunnettu monipuolisista terveysvaikutuksista myös lemmikkimaailmassa.
Koivusalva on perinteinen hoitotuote, joka tarjoaa luonnollisen ja tehokkaan tavan hoitaa monia eläinten iho- ja terveysongelmia. Tässä blogissa tarkastelemme koivusalvan etuja ja käyttötapoja eläimillä, mutta koivusalva sopii loistavasti myös ihmisten käyttöön!

Mihin koivusalvaa voi käyttää?

  1. Haavat ja naarmut: Koivusalva on erinomainen valinta kaikenlaisten lemmikkien ja muiden eläinten haavojen ja naarmujen hoitoon. Sen antiseptiset ominaisuudet estävät infektioiden syntymistä, ja se edistää haavojen paranemista.
  2. Ihotulehdukset ja ärsytykset: Koivusalvan anti-inflammatoriset ja rauhoittavat ominaisuudet voivat auttaa lievittämään ihotulehduksia ja ärsytyksiä, kuten hot spot -alueita ja allergisia reaktioita.
  3. Hyönteisten puremat ja pistot: Koivusalva auttaa lievittämään hyönteisten puremien ja pistojen aiheuttamaa kutinaa ja turvotusta eläimillä, kuten koirilla ja hevosilla.
  4. Anturat ja kaviot: Koivusalva soveltuu hyvin myös eläinten anturoiden ja kavioiden hoitoon. Se auttaa pehmentämään kuivia ja halkeilevia anturoita ja kavioita, sekä suojaa niitä ulkoisilta ärsykkeiltä.
  5. Lihas- ja Nivelkivut: Koivusalvaa voidaan käyttää lievittämään eläinten lihas- ja nivelkipuja. Se voi auttaa rentouttamaan kipeitä lihaksia ja vähentämään tulehdusta nivelissä.
  6. Lumen paakkuuntuminen: Talvisaikaan koivusalva auttaa estämään lumen paakkuuntumista koiran anturoihin.

Kuinka koivusalvaa käytetään?

  1. Haavojen ja naarmujen hoito: Puhdista haava tai naarmu huolellisesti ennen koivusalvan levittämistä. Levitä pieni määrä salvaa suoraan vaurioituneelle alueelle. Toista hoito tarvittaessa useita kertoja päivässä, kunnes haava on parantunut.
  2. Ihotulehdusten ja ärsytyksen hoito: Levitä koivusalvaa ohuesti tulehtuneelle tai ärtyneelle ihoalueelle. Käytä säännöllisesti 1-3 kertaa päivässä, kunnes oireet lievittyvät.
  3. Hyönteisten puremat ja pistot: Levitä koivusalvaa suoraan puremakohtaan tai pistoon. Se auttaa lievittämään kutinaa ja vähentämään turvotusta. Toista tarvittaessa.
  4. Anturojen ja kavioiden hoito: Hiero koivusalvaa kuiviin ja halkeileviin anturoihin tai kavioihin. Käytä sitä säännöllisesti, erityisesti talvella ja kuivina kausina, jolloin anturat ja kaviot ovat alttiimpia vaurioille. Käytä päivittäin tai tarpeen mukaan.
  5. Lihas- ja nivelkipujen hoito: Hiero koivusalvaa kipeille lihaksille ja nivelille lievittääksesi kipua ja tulehdusta. Toista hoito tarvittaessa muutaman kerran päivässä

Hartsittomuuden hyödyt

FINNERO BETULA koivusalva ei sisällä hartsia. Tämä on hienoa, sillä jotkut eläimet voivat olla allergisia hartsille. Hartsiallergia voi aiheuttaa eläimillä erilaisia ​​oireita, kuten kutinaa, punoitusta, turvotusta ja ihoärsytystä. Vakavissa tapauksissa se voi johtaa rakkuloihin ja toissijaisiin infektioihin jatkuvan naarmuuntumisen ja nuolemisen vuoksi. Hartsittomien tuotteiden, kuten FINNERO BETULA koivusalvan käyttö on tällöin erittäin suositeltavaa, jotta allergisilta reaktioilta vältytään.

Vinkkejä:

  • Koivusalva on turvallista, kun sitä käytetään ulkoisesti ja suositeltuina määrinä. Huomattava yliannostus voi kuitenkin aiheuttaa ihon ärsytystä tai herkistymistä joillakin eläimillä. Jos huomaat haittavaikutuksia, vähennä käyttötiheyttä tai lopeta käyttö.
  • Suurina määrinä nieltynä koivusalva voi aiheuttaa lieviä ruoansulatuskanavan oireita. Tämä voi ilmetä oireina kuten oksentelu, ripuli ja kuolaaminen. On tärkeää estää eläimiä nuolemasta salvaa liikaa, erityisesti helposti saavutettavista paikoista, kuten tassuista.
  • Levitä salvaa alueille, joihin eläimen on vaikea yltää kielellään, kuten selälle tai yläraajoihin. Kun käytät salvaa tassuissa tai muualla, minne eläin ylettyy nuolemaan, voit peittää alueen, käyttää kauluria tai tarkkailla lemmikkiä sen aikaa, että salva imeytyy.
  • Koivusalva on pahanmakuista, joka on itse asiassa vain hyvä. Paha maku vähentää eläinten halua nuolla salvaa pois käsitellyiltä alueilta. Koivusalvan maku johtuu sen luonnollisista ainesosista, kuten koivutervasta, joka voi olla voimakkaan ja epämiellyttävän makuinen.


Koivusalva on monipuolinen ja luonnollinen hoitotuote, joka tarjoaa tehokasta helpotusta monenlaisiin eläinten iho- ja terveysongelmiin. Sen antiseptiset, anti-inflammatoriset ja kosteuttavat ominaisuudet tekevät siitä arvokkaan lisän eläinten hoitotuotteisiin. Kokeile koivusalvaa eläimilläsi ja huomaa itse, miten tämä perinteinen luonnontuote voi auttaa parantamaan niiden hyvinvointia ja terveyttä.

Katso tuote täältä >

Tilaa uutiskirje (Suomi)
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

FINNERO VERKKOKAUPAN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT KULUTTAJILLE

Voimassa 1.3.2023 alkaen


Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy FINENRO Oy (y-tunnus 2763266-5). Tuotteita myydään kuluttaja-asiakkaille maailmanlaajuisesti. Voidakseen tilata verkkokaupasta asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias ja hänellä on oltava pysyvä toimitusosoite. Asiakkaan on tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin sekä hyväksyttävä nämä ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkokaupassa. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja toimitusehtojen muutoksiin.

Huomaa, että sinulla saattaa olla näissä ehdoissa määritettyjen oikeuksien lisäksi muita sovellettavasta lainsäädännöstä johtuvia oikeuksia, jotka voivat vaihdella maakohtaisesti.

Mikäli tarvitsette apua tai lisätietoja voit lähettää sähköpostia osoitteeseemme info@finnero.com tai soittaa numeroon +358 40 623 9672. Soitot arkisin klo 8:00-16:00 aikana.

Tuotetiedot ja saatavuudet

FINNERO pyrkii siihen, että verkkokaupasta löytyy ajankohtaiset ja oikeat tiedot tuotteista sekä niiden saatavuudesta. Emme voi taata tietojen virheettömyyttä, emmekä myytävien tuotteiden saatavuutta. Kaikkia tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että onnistuneesta tilauksesta huolimatta saatavuustiedoissa on ilmennyt virhe ja tuote on loppunut, FINNERO ilmoittaa tästä välittömästi asiakkaalle. Tällaisessa tilanteessa asiakas voi peruuttaa koko tilauksen tai muuttaa sitä.

Tuotteiden värit ja materiaalit pyritään esittämään mahdollisimman tarkasti ja totuudenmukaisesti. Huomioithan, että tietokoneen, puhelimen tai tabletin näytön asetukset saattavat vaikuttaa tuotekuviin, joten emme voi taata värien paikkansapitävyyttä kaikilla laitteilla ja asetuksilla.


Hinnat, kulut ja verot

Ilmoitetut hinnat koskevat ainoastaan tässä verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron (24 %). Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät ostoskorissa. Toimituskulut lisätään tilaukselle ’’toimitus’’-kohdan mukaisesti. EU:n ulkopuolelle toimitettavista tilauksista vähennetään arvonlisävero ostoskorissa ’’toimitus’’-kohdan mukaisesti. Asiakas on vastuussa kaikista EU:n ulkopuolelta tulevien tilausten tulli- ja verokustannuksista, eivätkä nämä sisälly toimituskuluihin.

Tilaaminen ja asiakastiedot

Tuotteet tilataan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Tilausta varten ei tarvitse rekisteröityä, mutta rekisteröityneet asiakkaat voivat seurata tilauksensa etenemistä sivuiltamme sekä nähdä tilaushistoriansa.

Tilauksesta lähetetään  ilmoitettuun sähköpostiin tilausvahvistus, josta käkyvät tilaustietosi. Tarkista aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää tai tilausvahvistus jää jostain syystä tulematta, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. 

Kuluttajansuoja

FINNERO käsittelee asiakastiedot luottamuksellisesti ja sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille. Tietoja luovutetaan kolmansille osapuolille ainoastaan näihin toimitusehtoihin liittyen. EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (EU) 2016/679 mukaan asiakkaalla on oikeus saada kaikki hänestä keräämämme tieto tarkastettavaksi ja pyytää itseään koskevien tietojen oikaisemista tai poistamista asiakasrekisteristämme.

Kuluttaja-asiakkaan ja FINNERON välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. Kuluttajansuojan kannalta ei ole merkitystä, onko kuluttaja-asiakas rekisteröitynyt vai ei.


Maksaminen

Maksupalveluna toimii Paytrail, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut. Kassalla hyväksyt Paytrailin ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt FINNERON yleiset ehdot.


Toimitus

Käsittelemme tilauksia arkisin. Toimitamme tilauksen mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tilaus on onnistuneesti rekisteröitynyt verkkokauppaamme. Tilausten normaali käsittelyaika on 1–3 arkipäivää. Ruuhka-aikoina tilausten käsittelyaika voi olla normaalia pidempi. Mikäli tilauksen käsittely kestää yli 7 arkipäivää tilauksen jättämisestä tai tuotetta ei voida toimittaa, ilmoitamme tilanteesta asiakkaalle sähköpostitse mahdollisimman pian.

Toimitukset Suomessa

Suomessa FINNERON lähetykset hoitaa Posti ja Matkahuolto. Pienikokoisten lähetysten toimitustavaksi on mahdollista valita Postin Pikkupaketti, jolloin lähetys jaetaan normaalin postinjakelun mukana suoraan kotiin. Postipaketit toimitetaan valittuun Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. FINNERO pidättää oikeuden lähettää tilaus Pikkupakettina lähetyksen painon ja mittojen niin salliessa, vaikka tilauksen toimitustavaksi olisi valittu Postipaketti.

Hinnat toimituksille Suomessa:

Pikkupaketti 5,90€
Noutopaketti 6,90€
Posti kotiinkuljetus 10,90€

Toimitukset Suomen ulkopuolelle

Suomen ulkopuolelle tilaukset toimittaa pääasiassa GLS. Toimitushinnat Suomen ulkopuolelle ovat alkaen 15,90€. Toimitusmaksun suuruus määräytyy tilauksen koon, toimitusmaan ja valitun toimitustavan mukaan. Kun olet lisännyt tuotteet ostoskoriin, näet tarkat toimituskulut syöttämällä osoite/maatiedot ostoskorin kenttiin.

Toimitamme tilauksia lähes kaikkialle maailmaan. Asiakas on itse vastuussa kaikista EU:n ulkopuolelta tulevien tilausten tulli- ja verokustannuksista, eivätkä nämä sisälly toimituskuluihin. Toimitusaika Suomen ulkopuolelle saattaa kohdemaasta riippuen kestää yli 14 vuorokautta.


Vaihto- ja palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista lähetyskustannuksista. Asiakkaan tulee säilyttää lähetyksestä kuitti, josta selviää paketin seurantatiedot ja säilyttää kuitti kunnes lähetys on käsitelty FINNERON varastolla. Käsittelemme palautukset 5 arkipäivän sisällä siitä, kun olemme vastaanottaneet lähetyksen. Lähetämme sinulle sähköpostitse tiedon, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Takaisinmaksu suoritetaan ostossa käytetylle alkuperäiselle maksutavalle.

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla ei ole suoraa vaihtomahdollisuutta. Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, tulee sinun palauttaa aiemmin tilaamasi tuote palautusohjeidemme mukaisesti ja tehdä uusi tilaus verkkokaupastamme.

Palautetut tuotteet tulevat takaisin myyntiin, joten käsittelethän niitä sen mukaisesti. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Tarkistathan tuotteen istuvuuden ennen tuotelappujen irrottamista. Tuotelappujen tulee olla kiinni palautettavassa tuotteessa. Palautus tehdään noudattaen FINNERON vaihto- ja palautuslomakkeen ohjeita. Vaihto- ja palautuslomake toimitetaan aina tilauksen mukana ja voit tarvittaessa pyytää sen asiakaspalvelustamme info@finnero.com

Palautusoikeus on voimassa seuraavien ehtojen täyttyessä:

1. Vaihto tai palautus on tehty 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun lähetys on saapunut asiakkaalle.
2. Vaihdosta tai palautuksesta on toimitettu FINNEROLLE ohjeiden mukaisesti täytetty asiakaspalautuslomake tai vastaavat tiedot.
3. Palautettavassa tuotteessa ei ole koirankarvoja, kaikki tuotelaput ovat kiinni tuotteessa ja se on käyttämätön, sekä täysin myyntikuntoinen.

Mikäli vastaanotamme vaihto- tai palautuslähetyksen, joka ei täytä kaikkia kolmea yllämainittua vaihto- ja palautusoikeuden ehtoa, meillä on oikeus olla hyväksymättä vaihtoa tai palautusta. Kyseisessä tapauksessa FINNERO ei ole velvollinen hyvittämään tuotteen hintaa eikä muutoin korvaamaan tuotetta asiakkaalle. Mahdollinen uudelleenlähetys asiakkaalle tapahtuu tällaisessa tapauksessa asiakkaan kustannuksella. Veloitamme uudelleenlähetyksen alkuperäisen postimaksun mukaan.

Palautus Suomesta

Asiakkaalla on mahdollisuus palauttaa tilaus kokonaan tai osittain. Asiakas vastaa aina palautuksen lähetyskuluista. Mikäli asiakas palauttaa koko tilauksen, palautetaan tilauksen yhteydessä maksetut toimituskulut. Palautuslähetyksen voi toimittaa meille Postin kautta asiakaspalautustunnuksellamme, joka löytyy tilauksen mukana tulleesta Vaihto- tai Palautuslomakkeesta. FINNERON asiakaspalautustunnusta käyttäessä et maksa mitään jättäessäsi paketin Postiin, mutta FINNERO veloittaa asiakaspalvelutunnuksella tehdyistä palautuksista tuotteiden hyvityksen yhteydessä 5,90€/lähetys. Muista ottaa palautuslähetyksestä kuitti/tosite itsellesi jos lähetys jostain syystä sattuu katoamaan. Emme voi hyvittää kadonnutta palautusta ilman lähetyskuittia.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme rahat tilatuista tuotteista, poislukien lähetyksestä ja paketin palautumisesta aiheutuvat postikulut eli alkuperäinen postikulu kaksinkertaisena.

Palautus muualta kuin Suomesta

Asiakkaalla on mahdollisuus palauttaa tilaus kokonaan tai osittain. Asiakas vastaa aina palautuksen lähetyskuluista. Mikäli asiakas palauttaa koko tilauksen, palautetaan tilauksen yhteydessä maksetut toimituskulut. FINNEROLLA ei ole asiakaspalautussopimusta ulkomailla toimivien palveluntarjoajien kanssa. Asiakas vastaa täysin Suomen ulkopuolelta tulevien vaihtojen ja palautusten lähettämisestä. Asiakkaan tulee aina ilmoittaa suomen ulkopuolelta saapuvista palautuksista FINNEROLLE sähköpostitse ennen lähetystä. Samalla toimitamme ohjeet palautusta varten. Kaikki Suomen ulkopuolelta palautettavat tuotteet tulee toimittaa käyttäen GLS:n osoitekorttia, jonka FINNERO toimittaa asiakkaalle erillisellä viestillä. Palautuksen kustannukset vähennetään asiakkaalle hyvitettävistä, asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista asiakkaalle. Palautuskustannus on samansuuruinen, kuin toimituskulu.


Virheet ja reklamaatiot

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet. Mikäli tuotteessa tai toimituksessa havaitaan virhe, tulee asiakkaan viipymättä ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme: info@finnero.com. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vahingoittunut kuljetuksessa, on siitä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle sekä ilmoitettava asiasta asiakaspalveluumme.

Mikäli tuote on ostettu muualta kuin FINNERO Oy:n verkkokaupasta, tuotteesta tulee aina tehdä reklamaatio suoraan ostopaikkaan.


Laki ja määräykset

Verkkokauppamme ja toimitusehtomme noudattavat Suomen lakia ja kiistatilanteissa sovelletaan Suomen lakia.